פרסום ידיעה
תפריט
מדור אובדן כושר עבודה

מה זה תאונת עבודה ואיזה פיצויים אפשר לקבל?

מערכת LawFeed

  • 01/09/2020 · 19:22

מה זה תאונת עבודה?

כל שנה חלות המון תאונות עבודה במדינת ישראל. התאונות הללו גובות את החיים של המון עובדים ומסבות לנזק בכל מיני דרגות של חומרה לנפגעים. תאונות עבודה מורכבות מעשיית שימוש בחומר רעיל, תאונות דרכים, פציעות פיזיות, או בעיות נפשיות . לרוב מעסיק מבטח את עצמו בפוליסה לביטוח חבות מעבידים באחת מחברות הביטוח. פירוש העניין מההיבט שלכם הינו כי כאשר הנכם נמצאים בתרחיש של מצוקה בשל פגיעה פיסית, המעביד עצמו לא בא בדברים עמכם הודות הפיצויים והוא לא זה שיישא בנטל שלהם, כי אם עליכם להיאבק בחברות הביטוח אשר לא מעוניינות ביקרכם, בלשון המעטה, כי אם מעוניינות בהמעטה של הפיצוי אשר הן עשויות לשלם עבורכם. מפאת גורם זה, משמעותי מאוד לגשת לאלתר, בסיום של תאונת הדרכים, לעורך דין של תאונות עבודה, אשר פעיל רק בתביעה לפיצויים בשל נזקי גוף. קיימים עורכי דין כאלו למכביר, בעלי ותק, אשר שמם הולך לפניהם, שמנהלים רבבות של תיקים בבית המשפט, אותם תוכלו למצוא דרך המלצות בכל רשת האינטרנט . לא צריך להשתדל להסדיר את הפיצוי עם המעסיק עצמו, בשל כך כי הינו לא זה אשר מוציא מן הכיס שלו את התשלום עבורכם ואין כל טעם לנסות לטפל בנושא בלי עורך דין של תאונות עבודה, מכיוון שבל אופן חברת הביטוח נדרשת להוסיף שכר טרחת עורך דין לסך של הפיצוי הסופי. טיפול על ידי עורך דין של תאונות עבודה מעצים באופן את סיכויי הצלחת התביעה שלכם וכפועל יוצא – מגדיל את הפיצוי שתקבלו. כמו כן, חברות הביטוח הן אלו שישלמו עבורכם את שכר טרחת עורך הדין. כדי לתת לעובד פתרון ביטוחי, ביטוח לאומי מגדיר תאונת עבודה כאירוע שחל במקום עבודה, בדרך או ממנה אשר הסב לעובד נזק נפשי גופני או נזק פיסי בעת שביצע את תפקידו במהלך העבודה שלו. בשל כך, מי שנפגע בעבודה עשוי לממש את זכותו ולהגיש תביעת תאונת עבודה לביטוח לאומי.

איך ניתן לדווח הודות תאונות עבודה?

הדיווח למוסד הביטוח הלאומי נערך על ידי מסמך של דיווח בל מאתיים וחמישים. בזמן של התרחשות תאונת עבודה או תאונת דרכים במהלך יום העבודה, עליכם לדווח אל המעסיק שלכם. המעסיק שלכם נדרש למלא את טופס הדיווח. טופס הדיווח ישמש אתכם להצגה בחדר מיון ורפואה דחופה ובנוסף לכך, לפקידי הביטוח לאומי. המסמך הנ"ל הינו סוג של אסמכתא של המעסיק לעובדה שחלה התאונה.

כיצד מתנהלים בפרוצדורה של תאונת עבודה?

הפרוצדורה של תביעת תאונת עבודה הינה נמשכת המון זמן ובפרט הינה סיזיפית ביותר ופקידי המוסד לביטוח לאומי בדרך כלל אין בעלי נטייה להקל על העובדים אשר תובעים את מימוש הזכויות הרפואיות שלהם. בשל כך, המון עובדים מעדיפים להסתייע בבית עסק עבור מימוש זכויות. קיימות המון חברות של בעלי מקצוע, אשר יעניקו עבורכם ליווי אישי והדוק – בין אם מדובר הודות הכנת תיק תביעה למוסד לביטוח לאומי בו תמצאו מסמכים רפואיים, תוסיפו חוות דעת של רופאים מומחים שיאשרו את מגבלותיכם ובין אם מדובר בעזרה של היערכות לדיוני הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי.

איזה פיצויים ניתן לקבל במצב של תאונת עבודה?

מענק חד פעמי יינתן לכם באם הוועדה קבעה בין תשעה אחוז לבין תשעה עשר אחוז, הווה אומר – המצב הרפואי שלכם נצפה כקל עד בינוני. קצבה שניתנת כל חודש בחודשו – תהיו זכאים לה באם הוועדה תקבע לכם עשרים אחוז נכות ואף יותר מכך, כפועל יוצא המצב הרפואי שלכם קשה עד חמור. בן אדם אשר נגרם לו נזק בתאונת עבודה, יכול לקבל ימי מחלה מן המוסד לביטוח לאומי. ימי מחלה אלו מכונים קצבת דמי פגיעה מפאת תאונת עבודה, בשל אובדן הכנסה. דמי הפגיעה משולמים בשביל עת בת שלוש עשרה שבועות ליתר דיוק – משובר בתשעים ואחד ימים, נכון לשנת 2019. באם כהשלכה מן תאונת עבודה נשארתם בעלי נכות כל שהיא, מגיע לכם, בצירוף לדמי הפגיעה, גמלת נכות מעבודה. גמלת נכות – נכות מעבודה, עשויה להעניק לכם סכום חד פעמי או על ידי קצבה שמועברת לבנק שלכם מדי חודש, הכל תלוי בחומרת הפגיעה. הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי קובעת את שיעור אחוזי הנכות, במצב של פגיעה בעבודה, בהלימה למצבו הרפואי שלכם והדבר יחול בתום עת כל שהיא של שיקום מזמן הפציעה. גובה הפיצוי מהווה נגזרת של ממוצע המשכורת של שלושה חודשים שהיו לפני הפגיעה.

LawFeed
סגירה