פרסום ידיעה
תפריט
מדור תאונות דרכים

איזה פיצויים מגיעים לנפגע בתאונת דרכים?

מערכת LawFeed

  • 01/09/2020 · 16:22

במדינת ישראל נערכות תאונות דרכים כל יום ביומו ולמרבה היגון, מעורבים בהן אף נפגעי גוף ונפש. במאמר הנוכחי נדון באילו פיצויים זכאי לקבל מי שהוסב לו נזק בתאונת דרכים קלה או קשה, או במצב של פגיעות גב וצוואר ומה הינו תחשיב פיצויים, להם הנכם זכאים בשל כך כי עברתם תאונת דרכים. כמעט כל בן אדם ברחבי מדינת ישראל עבר או מכיר אנשים שעברו תאונות דרכים. כפי שוודאי נהיר לכם, עסקינן הודות חוויה מאוד טראומטית ופתאומית לכל המעורבים בתאונת הדרכים, אף לעדים שהיו בשטח תאונת הדרכים ואף לבני האדם אשר עברו את התאונה ולבני משפחותיהם. תאונות דרכים יכולות להסב, למעט נזקי רכוש, אף להמון נזקי גוף, אובדן כושר עבודה והשתכרות, פוסט טראומה, הפסדי ימי עבודה, ואף למוות – בשל כך, באם עברתם תאונת דרכים, עליכם להיוועץ עם עורך דין תאונות דרכים ששמו הולך לפניו, דבר שעשוי לעזור לכם באם הנכם רוצים להגיש תביעה בגין התאונה.

אילו פיצויים זכאי לקבל מי שנפגע בתאונת דרכים?

בגלל התדירות המרובה של התרחשות תאונות הדרכים וההשלכות הקשות אשר יכולות להתלוות להן, חוקקו את חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אשר נחקק בשנת 1975. מכיוון שתאונת דרכים היא מצב מפתיע ודרמטי שאין אדם אשר יכול לנבא אותה, המון בני אדם שעברו תאונת דרכים לא מבינים מה לעשות עם תום התאונה, למי עליהם לגשת ואיזה זכויות ביכולתם לקבל באם הוסב להם נזקי גוף. המטרה של החוק הנ"ל הינה לעזור לכל מי מבינכם אשר נפגע כתוצאה מן תאונת דרכים ואף לוודא כי כל בן אדם שנפגע בשל תאונת דרכים יהיה זכאי לפיצוי כספי בעד נזקי הגוף שנסובו לו, בלי כל קשר למי אשם בקרות התאונה. בנוסף לכך, חוק הפיצויים נחקק מן היעד של הענקה לנפגעי תאונות הדרכים עזרה והן כלים כדי שיהיה באפשרותם להתאושש מן תאונת הדרכים ולשוב לשגרת החיים שלהם מהר ככל האפשר.
בהתאם להוראות החוק, קובעת פקודת ביטוח רכב מנועי התש"ל-1970, שכל בעל רכב חייב לבטח את רכבו בביטוח חובה, כאשר מטרת ביטוח החובה הינה לכסות את נזקי הגוף אשר עשויים להיגרם כתוצאה מתאונת הדרכים. באופן זה, באם קרתה תאונת דרכים שכרוכה בנזקי גוף, כל מי שהיה נוכח ברכב בעל היתר לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב, וכאשר עסקינן הודות פגיעה של הולך רגל, הינו יכול לתבוע את חברת הביטוח של המכונית שהסבה לו נזק.

תחשיב של נזק כתוצאה מן תאונת דרכים – חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אשר חוקק במהלך שנת 1975, הינו קובע כי בני אדם אשר נפגעו כתוצאה מן תאונת דרכים ונסוב להם נזקי גוף, זכאים לקבל פיצויים, הן במידה ועסקינן הודות תאונת דרכים פשוטה והן במידה ועסקינן הודות תאונת דרכים קשה. הנזקים הללו עשויים להיות חמורים, כמו למשל – פוסט טראומה, שברים, נזקים בגפיים, פגיעה בראש, פגיעה בעמוד השדרה, פגיעה בצוואר, פגיעה בגב, וכיוצא בזה. ואף בהתאם לחוק תאונות דרכים – נזקים אלו עשויים להיות באופן יחסי פשוטים, כמו לדוגמה – פציעות קלות, גב תפוס, תפוס לאחר תאונת דרכים, שברים קלים. אף עבור פיצוי תאונת דרכים בשיעור של עשרה אחוזים נכות וכיוצא בזה. את הפיצויים אפשר לקבל מחברת הביטוח של הרכב ולא קיימת משמעות לסוגית נטל האחריות.
בתום תאונת דרכים, יכול הנפגע מהתאונה להרגיש בדווי והמון סבל, אשר יקשו עליו לשוב לתפקוד אופטימלי – ומה הודות הפיצוי על כל זאת? דווי וסבל יכולים לבוא לידי ביטוי בהמון ימי אשפוז, יראה לשוב לנהוג, נטילת תרופות, חוסר תפקוד לחלוטין, אובדן כושר עבודה, וכיוצא בזאת. אפשר לשער כי הפיצוי בגין כאב וסבל אינו רב, בשל כך כי עסקינן הודות מקרה סובייקטיבי שמשתנה מאדם לאדם, אך הפיצוי המוענק בעבור כאב וסבל בתום תאונת דרכים נערך בהלימה לתוצאה שלהם הלכה למעשה. הווה אומר, מבוצעת בדיקה עד כמה הכאב והסבל מגבילים את בן האדם המסוים אשר נפגע בתאונת דרכים ועד כמה זה משפיע על חייו האישיים ובהתאם לכך מחשבים את הפיצוי שמגיע לו.

LawFeed
סגירה